PERHATIKAN BAIK- BAIK! 20 FOTO YANG NAMPAK ANEH INI BUKAN EDITAN, MELAINKAN “HASIL KARYA ALAM” YANG MENIPU MATA! # 6 MEMANG SANGAT MENAKJUBKAN!

Loading...

 

Seiring dengan perkembangan zaman dan teknologi yang ada, seni fotografi saat ini menjadi salah satu seni yang paling banyak diminati.

Menariknya lagi, banyak jurugambar keren yang berjaya mengambil gambar moment super mengesankan dan mengabadikannya dalam sebuah foto.

Saking kerennya foto-foto yang dihasilkan, beberapa foto bahkan tampak seperti gambar hasil photoshop atau editing.

Padahal, foto-foto tersebut adalah foto asli tanpa adanya sentuhan photoshop sedikit pun. Seperti foto-foto di bawah ini. Tak hanya keren, foto-foto ini juga sangat mengesankan dan bikin kagum.

Penasaran seperti apa fotonya? Simak baik-baik galeri fotonya di bawah ini.

1.Ombaknya kayak selimut ya? Kalau yang ini murni kepakaran jurugambar yang boleh mengambil momen yang sesuai ketika ombaknya bergulung

2. Ini gambar titik hujan yang melekat di kaca dan pesawat yang melintas.

3. Apakah kamu pernah berjaya menangkap moment senja seperti ini juga?

4. Warna yang berbeza di antara dua sisi ini kerana emang tumbuhan yang ditanam itu berbeza jenisnya

5. Sekilas emang keliatannya ini gambar adalah hasil gabungan dari beberapa foto, tapi sebenernya bukan begitu! Cuba kamu perhatiin baik-baik deh

6. Ini pun bukan hasil editan photoshop! Apa yang kamu fikir seperti tubuh manusia yang tergeletak, sebenernya adalah lava yang udah membeku

7. Karena tertutup kabut, bangunan di atas gunung hanya kelihatan bahagian atasnya. Jadi kelihatan seperti kapal di atas awan

8. Seorang lelaki sedang memberi makan angsa. Lelaki itu berdiri di tepi tasik yang permukaannya tertutup salji. Keren banget kan perpaduan warna hitam putihnya?

9. Kapal-kapal yang kelihatan seperti di langit? Engga kok, kapal itu tetap di laut kuncinya cuma di angle pemotretannya saja.

10. Dan jalan telah berjaya mengehentikan kebakaran hutan sehingga hutan di sebelahnya gak ikutan terbakar

Sponsored Ad

11.Di saat semua bunga matahari menghadap ke arah barat, apa yang dilakukan bunga yang ini?

12. Awan-awan yang berbentuk gumpalan kapas. Keren!

13. Kalau kamu mengira ini adalah burung kamu salah! Ini adalah kaca kereta yang retak membentuk seperti badan burung

14.Seperti roh burung merak yang lepas dari badannya

15.Ini bukan tanaman yang mengandungi emas yang berkilau, tetapi daun-daun yang gugur telah membentuk warna emas tersebut pada bahagian bawah pokok

16. Aurora borealis, cahaya di utara yang menari diatas langit ketika mereka muncul

17. Jangan kamu fikir serpihan ombak yang ada di pantai ini dibuat oleh photoshop. ombak tersebut terbentuk secara nyata dan kebetulan si jurugambar punya momen yang pas buat mengabadikannya

18. Kalau dilihat sekelebat si perahu emang keliatannya terbang, padahal mah emang airnya aja yang bening banget kayak kaca

19. Dan permainan pun berhenti ..

20. Sesuatu yang tersembunyi di balik gunung es.

Ya emang sih di situasi seperti sekarang ini kita emang dituntut untuk lebih jeli dalam melihat atau memahami sesuatu biar gak salah nilai. Tapi bukan bererti kita jadi orang yang punya fikiran tertutup dan menolak semua perkara yang berada di luar logik seperti 20 gambar di atas ini ya! Jangan lupa SHARE, Sob!

Sumber: Coco

Loading...