Mak mertua selalu minta duit dengan suami.. Bila bagi sedikit dia mengamuk.. Pernah sekali dia doakan kami mati dilanggar lori kerana tidak bagi duit pada dia!

Loading...

Assalam admin..

Terima kasih, kira nya msg saya ni di siar kan..

Begini cerita nya.. Pagi tadi mil call suami.. nak minta amik tgh hari, hantar ke masjid.. Sabtu ngan ahad adalah off day suami, sy ngan suami pjj.. so, pegi la suami sy amik mil.. Mmng setiap 25hb mil akan call suami, tanya duit..

Sblm kawin suami tiap bulan hulur Rm200 dkt mil.. Tgh hri td, suami dtg la rmh mil, nak amik, smbil bg duit Rm100 ngan mil.. mil mrh2, siap mnyumpah, kata kami kedekut, nnty Allah akan kedekut jgk ngan kami.. suami ckp la, ada duit lebih, nnty akan bg lebih..

mil halau suami, kata nye p la balikk, x pyh hantar g masjid, haram kete engko tuu.. harap ko mati kene langgar ngan lori, cam tu la mil ckp dkt suami.. sian suami, dtg tempat keje sy td, mluah smua ni ngan sy, smbl mukak tahan air mate..

Sy mmng mrh, tapi msih hormat mil, ikut hati nak je msg mil.. tak bsyukur langsung.. Biase la mil, ade je x kena, hanye duit je, bole beli senyuman die.. hri tu suami bg Rm150, 5minit senyum, pstu buat muka tak puas hati lagi.. kalau la mil tahu ! Ye mmng gaji husband Rm 2000.. tolak komitmen pnjm ngan koperasi pat keje suami.. 1400 tolak, bunga along..

mse kami kwin hri tu, mil nak buad majlis grand2, maklum la ank bungsu.. hah ! Pksa hsbnd sdia duit, kalau tak dye x bg kawin.. tgk hsbnd amik jln pintas..! x ksian ngan ank sndri, nak majlis grand, tp mnyumbang tanak ! Tolak sume tggl Rm600.. Rm440 buad byr ccm kete suami..

slebih nya beli belanja susu n pamper ank yg usia nya setahun.. Habis duit makan, duit minyak suami mane ? Nasib baik sy keje, yg kurang sy yg bantu, even gaji Rm800.. smbil tu husband buat parttime, amik kn org stok rkok, ade la dlm 100 lbih dpt, tu la buad duit minyak.. knpa mil x bsyukur !

Asal gaji, mesti kate kami byk duit, almaklum, suamisteri keje.. kalau la mil tahu, kami pn ckup2 makan, kdg2 suami sminggu tu mkn megi je, duit dlm tgn Rm5 je.. dia nmpk je kami ni bduit, tak tau blkg ikat perut.. bersyukur la wahai mil, kite bagi skdar yg ada !

Tak habis2 nak buat penghinaan, satu yg sy sgt puji suami, dia hati kering.. Tiap kali bg Rm109 ade je mil x buat, campak duit kat muka suami, ludah mknn suami, ckp x halal mkn dkt rmh mil, sbb knon nye suami ni bila x de duit bru dtg umah mil mkn.. dia anak tiri ke mil ? Knpa sehina tuh lyn anak sendiri ! Mohon berubah.. kita tdk tau esok lusa kalau anak tu d pnjg kn umur lg..

Apa pun semoga Allah buka kn pintu rezeki buat kami suami isteri seluas2 nya.. In Shaa Allah :'(

Loading...